Głównej zawartości

Kampania "HIVokryzja. Wyleczmy się".

 

Krajowe Centrum ds. AIDS objęło patronatem kampanię

„HIVokryzja. Wyleczmy się”

realizowaną przez Fundację Studia Psychologii Zdrowia.

Celem kampanii jest eliminowanie uprzedzeń związanych z potencjalnymi grupami objętymi problematyką HIV i AIDS.

               Autorzy kampanii przekonują, że prawdziwym problemem, jest nie tyle sama choroba, którą można kontrolować lekami, co stygmatyzacja społeczna, dyskryminacja i ostracyzm, który towarzyszy zakażeniu. Według twórców kampanii hipokryzja wobec zakażonych wirusem HIV polega na tym, że pozornie osoby te są akceptowane przez społeczeństwo, jednak gdy przyznają się do choroby spotykają się często z izolacją (ludzie nie chcą z nimi pracować, korzystać z tych samych sztućców ani nawet podawać im ręki). Wynika to oczywiście z niewiedzy. Boimy się tego, czego nie rozumiemy. Główny przekaz kierowany jest więc nie do osób zakażonych, a do osób zdrowych.

Po raz pierwszy, w kampanii dotyczącej tematyki HIV w Polsce, swoje twarze pokażą ludzie żyjący z tym wirusem. Działania zakończą się wernisażem wystawy artystycznej.

Więcej informacji oraz materiały do pobrania znajdą Państwo na stronie:www.hivokryzja.ploraz na fanpage’u: facebook.com/hivokryzja.

 

  

Zachęcamy do udostępniania informacji o kampanii i przekazywania jej zainteresowanym osobom.